کارگاه کنترل خشم

کارگاه کنترل خشم در ۳۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

 



فهرست مطالب


اسطوره ها و حقایق

ماهیت خشم

پیامدهای خشم و خشونت

علل عصبانیت

مقابله با خشم

– تعهد دادن برای کنترل خشم

تصمیم گیری

 تشخیص نشانه های اولیه خشم

شناخت موقعیت ها و عوامل برانگیزاننده خشم

آرام سازی

توقف افکار

توضیح علت احساس

دریافت خشم

استراتژی های مؤثر

مقابله با خشم همسر

اصول گفتگو

قواعد گوینده:

قواعد شنونده

عوامل مؤثر در تبدیل تعارض ها به مشاجره و دعوا

کنترل برانگیختگی فیزیولوژیک

قواعد زمینه ای

مراحل حل تعارض

توافق روی یک راه حل

مقابله با موضوعات مخفی

حل مسأله

اسطوره ها و حقایق

 

 

اسطوره ۱- پرخاشگری و خشونت، ذاتی و غیر قابل تغییر است.

حقیقت – انسان ها بایک مجموعه از روش های خاص ابراز خشم زاده نمی شوند، بلکه شیوه ابراز عصبانیت را یاد می گیرند و بنابراین می توانند شیوه های مناسب تر را نیز یاد بگیرند.

 

اسطوره ۲- خشم هیجان بدی است و کسی که عصبانی می شود آدم بدی است.

حقیقت – خشم مثل ترس، غم، شادی و… یک هیجان طبیعی است که همه انسان ها آن را تجربه می کنند. اگر چه، خشم، هیجان ناخوشایندی است ولی بد نیست و حتی می تواند مفید نیز باشد.

 

اسطوره ۳- من باید خشم خود را تخلیه کنم تا احساس بهتری پیدا کنم.

حقیقت – هر چه بیشتر خشم خود را در قالب کلمات و یا رفتارهای پرخاشگرانه تخلیه کنم، بیشتر احساس خشم خواهید کرد.

 

اسطوره ۴ – خشم من، تقصیر توست

حقیقت – ما مسئول هیجان های خود شامل خشم و عصبانیت هستیم و مسئولیت کاری که هنگام عصبانیت انجام می دهیم نیز به عهده خود ما است

صدور پیش فاکتور و پرداخت آنلاین و دانلود

توضیحات بیشتر و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *